Så lat man kan vara...

Första kursdagen av två avklarad. Har fått äran att deltaga i en utbildning i "Motivational Interviewing", ett förhållningssätt att möta människor på med öppna frågor och reflektivt lyssnande. För att kunna styra en klient åt en viss riktning med hjälp av samtal. Mycket intressant innehåll samt en karismatisk fd engelsk föreläsare, dock verkar hans blandning av svenska och engelska ha en sövande effekt på mig. Hur pigg jag än var imorse och vaknade innan klockan ringde så var mina ögonlock enormt tunga i föreläsningssalen. Tror dock att jag aldrig hann sätta igång och snarka under dagen!

Julafton närmar sig med stormsteg och julkänslorna är så långt borta som möjligt är. Det enda jag ser som en stor fördel är den fina snön som fallit till marken som i och för sig antagligen hinner smälta bort innan helgen kommer. På torsdagkväll ska jag och min familj ha myskväll, eller lilla julafton som vi kallar det, eftersom mina syskon ska spendera julen hos sin far och jag med vår mor. Ser fram emot en kväll med min kära familj.

Nu borde jag sätta igång med min praktikrapport, precis som att jag borde göra en massa andra saker. Men varför göra något nu som jag kan göra imorgon? Så lat man kan vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback