God Jul vänner och bekanta!

Julaftonen kom och passerade relativt smärtfritt och idag är det juldagen med fest och glamour till följd. Jag har spenderat min tid hos min mamma i två dygn och jag kunde knappt bärga mig för att få gå hem, jag är så hemmakär. Jag trivs hos min mor, missförstå mig rätt, men mitt hem är ändå det bästa. Det mest otroliga är att jag till och med drömt om MSN vid min datorfrånvaro. Dags att söka hjälp?

Kvällen innan julafton myste jag med min mamma och tanken var att vi skulle spela Bingolotto, vilket vi gjorde, i en timme. Mer än en timme klarade vi inte av, vilka traditionssabotörer vi är. Men huvudsaken vi mår bra tänkte vi och kikade på "Ett päron till farsa firar jul" istället. Bra mycket roligare än den enormt pinsamma Richard på Bingolotto. Vaknade på julafton med årets morgongåva som var en korsordstidning, vilket kan låta tråkigt för en del men för mig är det vansinnigt uppskattat.

Mat, dryck och tända ljus var ledorden för årets julafton och de snapsar som var medtagna skapade en än mer härlig och lättsam julstämning. Mormor höll sig på mattan och blev inte aspackad som tidigare har skett. Jag skrattade och njöt av sällskapet och gemenskapen. Sammanfattningsvis var det en lyckad julafton, trots min irriterande känsla i halsen av en begynnande förkylning. Det är väl typiskt mig att dra på mig en förkylning under min ledighet. Den ska jag totalt ignorera och antar att jag förvärrade den genom att sola solarium idag. Men ikväll ska jag vara brun, årets utekväll minsann. Nu blir det dusch och förberedelse, sen öl och kalas. God Jul vänner och bekanta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback