Åh, Nils, min alldeles egna kustbevakare!

Det finns en man som får mig att återgå till de tidiga tonåren, fnittra flickaktigt och utbrista små förtjusta tjut när jag ser honom. Jag studsar upp och ner i soffan och min kropp blir alldeles pirrig. Helt enligt regelboken, så ska en tonårsförälskelse vara. Tro inte att jag någonsin träffat denna man, hälsat på honom eller överhuvudtaget rört vid honom. Nej, detta är en slags idol-förälskelse. Mannen i fråga är Nils, en av huvudpersonerna i tv-serien Kustbevakarna som går på kanal 5 på onsdagar. Jag är helt inställd på att svara ja i fall han idag friar till mig. Har redan tänkt ut vart bröllopet ska hållas, i Stockholms skärgård så klart. Utomhus, vid vattnet, med solen på nedgång och han vacker i mörk klädsel, jag i en underbar vit kreation. Hans leende när han svarar Ja och min lyckokänsla när vi kysser varandra. Min familj som sitter på första parkett och gråter på grund av min lycka och det vackra bröllopet. Ja, så långt kan mina fantasier gå....

Enligt psykologiteorierna är dessa slags förälskelser i en idol ett första steg ut i vuxenvärlden, en kärlek som aldrig kommer besvaras, mera ett prov. Kanske håller jag på att bli vuxen, skulle tro att jag kommit ungefär till 13 år nu. Vad är nästa steg? Ska jag börja röka för att det är tufft? Ska snarast ordna affischer som jag kan tapetsera mina sovrumsväggar med. Åh, Nils, min alldeles egna kustbevakare!

Kommentarer
Postat av: Per

Hahaha fjortis-sara!

2006-12-07 @ 00:51:48
Postat av: SAS-Carro

Vem utav dom är de som är Nils? Braten från söder?:)

2006-12-08 @ 15:40:51
Postat av: nettan

asså ja håller med dej!! e han inte typ världens fräschaste människa?? e typ förälskad..puss på dej

2006-12-25 @ 16:47:35
Postat av: -

syyyyyyyynd att han är min hahaha

2007-11-28 @ 02:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback