Klappar mig själv på axeln!

Min sista dag på jobbet och känslorna är blandade. Eftersom jag uppenbarligen inte är skapad för att svara i telefon, samtal efter samtal så kommer jag inte att sakna arbetsuppgifterna. Dock kommer många av de trevliga arbetskamraterna lämna ett tomrum i mitt liv. Då speciellt mina närmaste teamkamrater som jag kommit nära och skrattat både med och åt. En annan del av mina blandade känslor är min hunger som börjar göra sig påmind på ett mer markant sätt. Fantiserar lite smått om olika maträtter, men vägrar låta detta rubba min motivation. Klarade även av att sitta med min kollega som åtnjöt en härlig pizza. Klappar mig själv på axeln!

En kollega menade att det redan nu syntes att jag var på väg ner i vikt. Känner mig tveksam till det, men ler i min ensamhet och ser fram emot framtida komplimanger. Ska ikväll efter arbetet gå på bio, se den svenska filmen Offside. Kan bli trevligt, men ska dock inte inta något annat än mitt medhavda vatten. Nu är det bara att klara av denna sista arbetsdag och den tredje dagen av min diet. Den dagen som sägs vara den tyngsta. Men jag ska klara det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback