Kissnödighet och en aning hunger

Hungern har nu satt sina klor i min kropp, insikten att detta kommer att fortsätta ett par dagar känns ändå som ett litet problem. Jag har målet framför mig, tar en dag i taget och är motiverad till tusen. Jag ska uppnå mina mål och självklart kommer dagar att infinna sig då tvivlen gnager, motivationen tryter och allt känns tungt. Men skam den som ger sig...

Dagen startade med en cappucinomilkshake, i sanning mycket välsmakade även om klumparna gärna kunnat försvinna. Skulle verkligen haft en stavmixer. Någon barmhärtig själ som vill skänka en? Lunchen bestod av jordgubbsmilkshake, även det välsmakande. Efter arbetet rusade jag hem och kastade mig i sängen och sov ett par timmar, mattheten  var stor och jag somnade så fort jag lade huvudet på kudden. Efter avslutad tupplur har jag intagit en varm svampsoppa, vilken var helt ok, även om jag skulle ha kryddat den en aning. Det svåra med denna första dag har varit att dricka minst 3 liter vatten. Alla påstår att jag kommer vänja mig, men kommer min blåsa att vänja sig vid detta enorma vätskeintag? Har sprungit och kissat så många gånger idag att jag tappat räkningen... Sägs vara bra för kroppen!

Än så länge har jag inte längtat efter mat, inte haft hallucinationer om flottiga pizzor eller annat onyttigt. Antar att vi kan sammanfatta den första dietdagen som mycket lyckad!

Måste bara tacka för de otroligt peppande och härliga kommentarer jag emottagit! TACK!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Är det cambridge eller nutrilett du håller på med? har prövat cambridge och den gjorde under :) lycka till!

Postat av: Fantasia

Helt klart håller jag tummarna för dig vännen!

2006-08-17 @ 12:38:49
URL: http://blogg.passagen.se/menageatrois

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback