Ge mig en yxa, ett spö och en eld

I dessa tider av depression och känsla av ensamhet och vanmakt finns en stark längtan tillbaka till människans ursprung. Utan elektroniska överföringar, sms, mail och mobiltelefon. Jag åtrår Moder natur och vill förenas med henne i en orgie av grottmännisko-levnad. Vill stänga av datorn, lägga bort mobilen och ta mig ut i naturen. Där vill jag hugga min egen ved, fiska min egen fisk och elda för att hålla värmen. Var kommer dessa uråldriga känslor ifrån? Är det i kriser och personliga svackor vi söker oss bakåt i historien?
Eller har jag helt enkelt läst Grottbjörnens folk för ingående?

Han är utomlands nu, i Turkiet närmare bestämt. Fick nyss ett sms där det meddelades om den enorma värmen och frånvaron av moln och vardag. Är det inte exakt det som skulle behövas i mitt liv också. En avbrott från vardagen och dess gråa, trista nyans. Han är utomlands nu, hoppas han skänker mig en tanke då och då..

Nej, nu är det dags. Ge mig en yxa, ett spö och en eld!

Kommentarer
Postat av: Beckan

I fortsättnigen hänger du med Syser Bondbrutta :=) Då blir det ute i naturen... :=)Puss å älskar dig min finaste....

2006-08-04 @ 12:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback