First day at school

Dagen D är nu avklarad och första dagen på skolan får anses vara lyckad. Var extremt nervös innan jag kommit dit och att sätta sig i aulan bredvid okända människor var inte mindre nervpirrande. Sedan transporterade vi oss till en skolsal för vad vi trodde var en samling, men tänk så vi misstog oss, uppenbarligen hade vi två timmar över för mingel med de övriga. Kan meddela att det inte är så avspänt att mingla med totalt okända människor som du vet du ska ha en nära relation till de närmaste två åren.

Hittade dock ett trevligt gäng som jag talade med en bra stund om allt möjligt och även satt bredvid i matsalen. Vissa känslor drar igenom en och påminner starkt om gymnasietiden. Tror dock att jag redan hittat mitt gäng. Det är så otroligt många olika människor, med olika bakgrunder och åldrar. Tänk så spännande att få lära känna alla dessa. Har förmodligen två intensiva men roliga och lärorika år framför mig. Det enda som smolkar ner bägaren är kostnaden för allt och den enormt lilla inkomst jag kommer att ha. Ekonomin är nog mitt största orosmoment just nu, antar att det inte blir bättre....

Fick ett mail av en arbetskollega idag om att jag var saknad på min gamla arbetsplats. Det värmde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback