Ensamheten - det enorma svarta

Ensamheten, så tom och svart den är vissa dagar. Maktlös och förtvivlad sitter jag ensam och tårarna vill aldrig sina. Mina syn blir suddig och hopplösheten sprider sig genom min kropp och själ. Försöker för mitt liv förstå varför jag just denna kväll måste känna så här. Jag som uppskattar ensamhet till större delen av tiden och njuter av ansvarsfrånvaro och delande av vardag. Just denna kväll sveper sorgens svarta mantel över mig och jag är våldsamt ledsen.

Varför mina tårar nu övermannat mig har förmodligen så mycket att göra med att mannen i mitt liv varit här och jag redan då var ledsen, att han inte stannade och tröstade mig som han alltid gjort, smärtade mig mer än vad jag trodde var möjligt. Att inte hans famn lämnades till mitt förfogande får mitt hjärta att brista, om och om igen. Trodde aldrig att han skulle lämna mig ledsen!

Ikväll är en fruktansvärd kväll, jag drunknar av mina egna tårar och ensamheten - det enorma svarta.

Kommentarer
Postat av: lelle

Men vännen!
Om du är ensam så ring mig så kommer jag och gör dig sällskap. Det kanske inte är precis det du egentligen vill ha, men det kanske dövar din smärta lite lite...Puss

Postat av: Beckan

Om jag kunde ta hälften av din smärta, dela dina tårar, ge dig all lycka...
Kärleken gör ont, livet är hårt men en vacker dag lyser solen över oss alla. Min kärlek till dig lever för alltid. Älskar dig mest av allt, och kommer för evigt stå vid din sida, lika som du alltid gjort för mig. / Din vän & syster för evigt

2006-08-03 @ 12:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback