En fantasi om utlandsresa

Dagen har spenderats med min mor och min snart 14-åriga bror. Eftersom våra planer om en resa till en stuga förkastades pga frånvaron av tillgängliga stugor och vår reskassa inte tillåter utlandsresor har vi idag skapat en fantasivärld tillsammans. Vi låtsades således att dagen spenderades utomlands. Vi lånade min systers bil och åkte ut till Önsjön, en badplats nära dig. Där låg jag och spanade in vackra och härliga kroppar i alla dess former och insåg att jag inte hittade en enda som påminde om idealet. Istället smala, tjocka, bruna och bleka. En massa människor med bristningar och celluliter. Jag älskar verkligheten!

Där hade värmen övertaget och vi blundade, åt glass och bara drömde oss bort att vi var på en strand många hundra mil bort från Jämtland. Efter avslutat bad- och solpass så svängde vi förbi Systembolaget aka Supermarket och handlade öl. For hem till Hostel a la mamma och efter duschen åtnjöt vi kall öl på balkongen med solnedgången i närheten. Promenerade sen in på stan för en middag på en uteservering. Måste säga att den fantasivärld vi levt i idag har varit rätt lyckad och mycket gemytlig. Vem behöver betala flera tusen för en utlandsresa när det bara kostar 20 kronor att parkera i Önsjön?

Tänker på Honom en massa... Och funderar på den alkoholiserade mannen som satt och dinerade närmast oss ikväll som halade upp 20 st tusenlappar ur fickan och tappar 7 på golvet i fyllan och villan. Varför inte dela med sig? Vi fick dock hundra kronor för att han tyckte att mamma var så vacker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback