Uppladdningen

Fredag afton, dagen innan resan till Åland. Tjejerna ska sova över här, ett slags improviserat pyjamasparty med en del festliga inslag. Med tanke på att vi alla ska befinna oss på busstationen 06.45 imorgon är det tänkt att det ska underlätta den tidiga morgonen om vi alla är på samma ställe. En tanke far förbi mig, om vi alla skulle försova oss, vilken katastrof. Av alla de kvinnor som ska med båten imorgon är vi alla närvarande, bortsett från de som har kärlekspartners. Uppenbarligen spenderar de hellre natten med pojkarna än med oss halvt desperata, halvalkoholiserade, flummiga kvinnor. Desto fler kvinnor i en lägenhet, desto matigare soppa....

Min mor var här tidigare idag och höll ett förmaningstal inför den kommande båtresan. Inte att jag skulle ta det lugnt med alkoholen utan att jag skulle passa mig för att vandra runt på däck och ramla på ett eller annat sätt. Antar att hon minns min senaste båtresa då jag våldsamt föll och tryckte in mitt revben i lungan och i levern. Detta som resulterade i sjukhusbesök och observation. Förstår min mor som oroar sig över min enorma klantighet och min förmåga att ramla, snubbla och skada mig själv på osannolika sätt. Kära moder, ska snarast möjligt installera mig på båten och bära flytväst vid alla möjliga tidpunkter. Att människor kommer att se snett på mig när jag dansar runt på dansgolvet i en orange kreation skapad av Livräddningssällskapet rör mig inte i ryggen.

Kära vänner, bekanta och läsare. Håll tummarna för mig och önska mig lycka till, min första Ålandsresa, en dygnskryssning med människor som inte spottar i glaset. Håll tummarna för att jag håller mig på däck och inte faller överbord.

Uppladdningen är snart klar, några öl, tv-kväll, skräpmat och ett parti poker. I'm ready. Finland here I come!

Kommentarer
Postat av: Trenitalia

Leggo ed imparo sul vostro luogo. grazie! http://www.trenitalia.miplano.org

2006-12-02 @ 01:27:08
Postat av: musica

http://www.musica.su0ereva99.org

2006-12-06 @ 10:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback