Ingen kälk-tävling, men kanske lite vin?

Påsken är snart här och jag inser till min stora sorg att jag antagligen kommer stå utan planer och utan mening denna helg med fyra dagars ledighet. Tidigare år har jag spenderat påsken med min föredetta och hans familj i deras underbara fjällstuga, en fjällstuga utan vatten, el och andra bekvämligheter men full av värme, gemenskap och skratt. Påsken har tidigare varit en av mina höjdpunkter på året, detta år verkar högtiden bli en flopp. Ord kan inte beskriva hur uppenbar ensamheten och saknaden efter gemenskap är för mig dessa helgdagar, att Jesus firas är för mig oväsentligt, men att jag ska spendera påsken utan min föredetta svärfamilj. Utan den årliga kälk-tävlingen under berusade former, utan bastu-orgierna med lakritsshots, sånger och tända ljus och utan känslan av att tillhöra något.

Känslan av att vara en del av något, gemenskapen och att få umgås med personen man älskar och dess familj är något oerhört tillfredsställande. Antar att jag slutar upp med mamma i hennes lägenhet och en vinare, eftersom min familj inte är ägare av någon fjällstuga och absolut ingen bastu. Får dock göra det bästa av situationen, njuta av att jag har en familj, att jag är älskad av dem och att jag är frisk. Köper med mig en dunk vin och vandrar upp till min mors tvåa för ett alternativt firande. Tänker på det jag kommer sakna, ont i magen och hjärtat som följd. Jag ska banne mig investera i en trisslott när inkomst finnes och vinna en skottkärra med pengar som jag ska köpa en fjällstuga för! Finns det liv, finns det hopp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback