Som att vinna på lotto...

Idag har jag skött mig fint. Klev upp redan kl. 12 vilket är en stor bedrift från min sida. Studsade formligen upp ur sängen för att inte somna om och luras av tanken " Bara en kvart till". Fann en hel hög med räkningar på hallmattan och suckade högt, innan jag skymtade ett brunt litet kuvert bland allt det förskräckligt vita. Ett brunt kuvert, innehållande 500 svenska kronor. En julklapp från min farmor och farfar, en livboj till mig i dessa tider av skral kassa. Det kändes som att vinna på lotto!

Trevligt att vakna med ett ljust humör och sinne. Kan bara bli en helt underbar dag, detta. Jag vill passa på att ge dagens tips: Stå aldrig på ett ben i ett badkar! Det kan sluta illa, kan jag lova... Nu hade jag tur och slapp byta nacken, slog mig lindrigt. Men tänk på det, farliga saker det här med badkar!

Nu ska jag ta mig en vända på stan... Synes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback