Monday bloody monday!

Måndag! Trots mitt nuvarande tillstånd som arbetsfri är jag fortfarande drabbad av måndagsångest. Ingen dag i veckan kan få mig att rannsaka mig själv och mitt liv mer. Jag får en släng av livsångest just denna dag! Önskar mig lite insikt och kärlek, tack!

Denna helg har återigen gått i alkoholens tecken och under dess påverkan. Måndag är alltid den dag då jag funderar på om jag ska börja mitt nya, nyktra liv med mer träning och mer mat. Men sen kommer tisdagen och de nyttiga tankarna är som bortblåsta. Kanske borde det vara måndag hela veckan istället för lördag!

Min föredetta livsdelare har inte hört av sig på hela helgen. Saknar honom!! Kanske är det för det bästa att inte ha så tät kontakt, men mitt hjärta vill inte riktigt hålla med min hjärna. Som vanligt alltså. Jag är en av dessa som handlar först och tänker sen. Absolut inte en av dessa som spelar ett spel och inte ringer på visst många dagar, även om jag önskar att jag var så där kall och beräknande ibland! Det var en egenskap som jag missade i lotteriet om livet.

Jag har pratat med ett medium idag. Säg vad ni vill, ni tvivlare där ute, men hon sa saker som ingen annan någonsin skulle kunna veta. Saker som mina nära och kära ser och betraktar dagligen. Min far var närvarande här idag, men han tilltalade mig inte. Han vet nog att jag inte skulle klara av det riktigt ännu. Han är så nyligen borta ur mitt liv och jag har nog ej accepterat det till fullo. Det var en upplevelse i särklass att tala med andra sidan!

Min syster jobbar ikväll och jag spenderar kvällen i mitt eget sällskap. I djupa tankar som oftast.....
Om djupa saker och vardagliga saker, om utveckling och att gå vidare.
Nu ska jag ägna mig åt mig själv genom att gå och handla lite mat. Har blivit en aning lite av det på senaste tiden!
Ta hand om er, vänner och bekanta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback