Jul med speedad bror....

Igår var det julafton, denna högtid av högtider. Jag fullkomligt älskar att köpa julklappar till nära och kära. Tror och hoppas att alla blev nöjda med mina inköp. Självklart var jag inte så färdig med alla julklappar som jag trodde tidigare. Det resulterade i en resa med bil in på stan med mina kära syskon, på självaste julafton. Vi körde in och sjöng i kör, parkerade efter en väg och helt plötsligt utan större anledning började bilen framför backa. Han stannade inte förrän den dunsade i vår bil. Chockade och en aning förbannade rusade vi ut ur bilen för att åse skadorna. Puh, inga synliga skador och en förtvivlad karl. VI försäkrade att det var lugnt och önskade honom en gos jul. Stackare, helt förvirrade av den hetsiga jul-stressen.

Sedan samstrålade vi med mormor, hennes man samt mina kusiner och deras fader. Det blev mycket skratt oss emellan. En och annan glögg och cider. Mycket behagligt, minsann. Min bror var extremt speedad hela kvällen, adrenalinstinn som få. Inte hade jag sådär mycket energi vid 13 års ålder. Eftersom jag är lugnet själv och har svårt för hans höga toner, resulterar det i sura miner från mig samt orden "Förlåt för att jag finns då" från honom. Han är för söt ändå, min älskade bror.

När alla åkt hem så satt jag, mamma och Elin, min yngsta syster, vaken och drack rödvin, käkade popcorn och diskuterade livet samt dess tillbehör. Extrem mysfaktor inklusive snarkningar från min bror som låter som en hel stor karl när han sover...

Nu är jag hemma och laddar för en utekväll med goda och vackra vänner.

Puss och kram och nyp i stjärten (stulet citat från Bingolotto)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback